• سه شنبه ٢١ شهريور ١٤٠٢-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٨٧
تشکری هاشمی در واکنش به ساخت تراموا در تهران: 2-176

هیچ اقدام عملیاتی بدون انجام مطالعه و تأیید شورای شهر صورت نگیرد

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به خبر تفاهم نامه شهرداری و وزارت دفاع و ساخت تراموا در تهران گفت: مطالعه ای در خصوص ساخت تراموا تاکنون به این کمیسیون ارائه نشده و هیچ اقدام عملیاتی نباید بدون انجام مطالعه و تأیید شورای شهر صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ساخت تراموا در شهر تهران و انعقاد تفاهم نامه با وزارت دفاع گفت: اسفند ماه سال گذشته، برنامه 4 ساله چهارم شهرداری تهران را تصویب کردیم و مقرر شد شهرداری تهران برنامه جامع حمل ونقل را پیش از آنکه به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال کنند؛ به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
وی ادامه داد: برابر تبصره 4، حکم 11 شهرداری تهران تنها اجازه مطالعات امکان سنجی اجرای ال. آر. تی و تراموا را خواهد داشت و در بودجه نیز منابع، صرفاً برای انجام مطالعات پیش بینی شد در تبصره 20 هم چیز در مورد فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت تراموا قید نشده بود. این در حالیست که اخیراً مطالبی مبنی بر انتقاد قرارداد ساخت تراموا با وزارت دفاع عنوان شده است. حتماً از هر کار خوبی برای شهر تهران، دفاع خواهیم کرد و به طور حتم شهر تهران نیازمند مطالعه طرح هایست که موضوعات و مشکلات ترافیکی شهر را سامان بخشد. اما قرار نیست قبل از انجام مطالعات وارد فاز اجرا شویم. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش روزنامه همشهری در روز گذشته گفت: در این گزارش جزئیات هم مطرح شده است. در اینجا متذکر می شوم که در وهله اول، مطالعات این طرح به کمیسیون های تخصصی ارائه شود و چنانچه تأیید شد؛ حتماً همکاری لازم را در جهت اجرا خواهیم داشت. اما اگر مطالعات تأیید نشد؛ هیچ گونه اقدام عملیاتی نباید در سطح شهر صورت بگیرد. 
تشکری هاشمی در ادامه مطرح کرد: طی دو سال اخیر تفاهم نامه هایی از این دست با دستگاه های مختلف منعقد شده که متأسفانه نتیجه ملموس و مطلوب آن را در سطح شهر شاهد نبوده ایم. شهرداری تهران نتایج تفاهم نامه های پیشین را به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: